ایتالیا – موسسه اعزام به خارج در غرب ایران

ایتالیا

شاید پر بی ربط نگفته باشد آن ضرب المثل ایتالیایی که می گوید: “همۀ راه ها به رم ختم می شود!” رم، شهری که به همراه شهرهای دیگر ایتالیا تقریبا نیمی از آثار باستانی کل دنیا را در خود جا داده است. ایتالیا نه فقط کشور بناهای تاریخی و آثار هنری غنی، که سرزمین شگفتی های بی پایان است: ورزش، جاذبه های توریستی طبیعی و فرهنگی، مد، غذا و سبک زندگی شاد ایتالیایی ها در سراسر دنیا زبانزد است.
علاوه بر رم، زندگی در هر کدام از شهرهای دیگر ایتالیا تجربه ای تکرار نشدنی برای شما به همراه خواهد آورد:
ونیز، شهر خانه های روی آب و پل های رمانتیک؛ میلان، پایتخت طراحی و مد اروپا؛ فلورانس؛ زادگاه فرهنگ غنی ایتالیایی؛ تورین، قطب صنعتی ایتالیا و میزبان فستیوال های موسیقی و فیلم، پیزا با برج معروفش و مناظر بدیع ایالت توسکانی؛ ناپل، سیسیل و ساردنیا با سواحل مدیترانه ای بی نظیر که هر سال میلیون ها توریست را به خود می کشاند؛ علاوه برهمۀ اینها جنگل های کوهستانی و دریاچه های بکر مناطق شمال و شمال شرق ایتالیا، تنها بخشی دیگری از دیدنی های این کشور منحصر به فرد است.
ایتالیا پنجمین کشور پر جمعیت اروپا و 23مین کشور پر جمعیت دنیا است و جزو 8 کشور صنعتی جهان محسوب می شود. آب و هوای ایتالیا بسیار مطبوع است ؛ به طوریکه بیشتر هوای معتدل فصلی دارد و آب هوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان های داخلی تفاوت زیادی دارد.

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی یکی از گزینه های جذاب و پرطرفدار برای رفتن به این کشور می باشد. متقاضیان برای تحصیل در این مقطع باید مدارک دیپلم و همچنین پیش دانشگاهی خود را ارائه نموده تا بتوانند موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا گردند. در ایتالیا برای ورود به بسیاری از رشته ها نیاز به آزمون ورودی است ولی برای تعدادی از رشته ها نیز در مقطع کارشناسی نیاز به آزمون نمی باشد. در دانشگاه های این کشور رشته های بسیاری برای این مقطع ارائه می گردد. تحصیل در این دوره هم به زبان انگلیسی و هم به زبانی ایتالیایی می باشد و در سال های اخیر تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور رو به افزایش بوده است. نکته حائز اهمیت این است که روش دیگری نیز برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا وجود دارد، سفارت ایتالیا در ایران هر ساله کلاس زبان ایتالیایی برگزار می کند که در آن سه کتاب (Expressd) در طول دوره تدریس می شود. به صورت کلی اگر دانشجو 90 درصد نمرات را در با موفقیت کسب کند، برای اخذ پذیرش و ویزای ایتالیا به سفارت معرفی می شود. دانشجویان مقطع لیسانس می توانند حدود ۱۰ ساعت در هفته کار کنند و به طور میانگین بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت کار دریافت کنند.

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد
امکان ادامه تحصیل رایگان و یا با هزینه بسیار کم در مقطع کارشناسی ارشد؛ در دانشگاه های ایتالیا وجود دارد. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور همانند ایران، 2 سال می باشد. این امکان برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد که بتوانند با 20 ساعت کار پاره وقت در هفته و درآمد میانگین 8 تا10 یورو به ازای هرساعت کار، بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. نکته قابل ذکر دیگر این است که اکثر دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور پذیرش می شوند معمولا موفق به اخذ بورسیه تحصیلی نیز می شوند که در خصوص اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا در ادامه مقاله توضیح داده ایم.
تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع دکترا
مقطع دکترا در ایتالیا 4 سال طول می کشد. دانشجویان در این مقطع عموما تحت همکاری با استاد راهنما در یک پروژه تحقیقاتی در چارجوب و قوانین دانشگاه فعالیت می کنند.دانشجویان جهت اخذ مدرک دکترا باید حداقل پایان نامه ای ارائه نمایند که تعداد کلمات آن بیش از 100 هزار کلمه باشد. سپس باید در برابر کمیته مربوطه از پایان نامه خود دفاع کنند. تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع دکترا به طور معمول به زبان ایتالیایی ارائه می گردد، با این حال برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند و دانشجویان بین الملل می توانند از این طریق به تحصیل ادامه دهند. دانشجویان مقطع دکترا در کشور ایتالیا هفته ای 30 ساعت اجازه کار دارند.

لازم به ذکر است بورسیه استانی سالی 6000 یورو می باشد که در دو قسط به دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه شوند پرداخت خواهد شد .
🖋جهت اخذ قرارداد و کسب اطلاعات بیشتر  با شماره واتس اپ 09188362753 تماس بگیرید .